Comissions Informatives
Composició, funcions i normativa
Actualment estan constituïdes les següents Comissions Informatives:
Comissió Informativa Permanent de Modernització de l'Administració:
Titular: Sra. Maria José Carrera Garriga
Suplent: Sra. Natalia Antonino Soria
Matèries a tractar:
- Personal i Règim Interior.
- Noves Tecnologies.
- Gabinet de Comunicació.
- SAIC i Serveis Generals.
- Igualtat.
- Participació Ciutadana.
- Transparència.
Comissió Informativa Permanent d'Economia i Organització Municipal i Especial de Comptes:
Titular: Sr. Josep Maria Gil Alcamí
Suplent: Sra. Asun Moll Castelló
Matèries a tractar:
- HISENDA:
· Intervenció.
· Gestió Tributària.
· Tresoreria.
· Recaptació.
- Policia Local.
- Protecció Civil.
- Contractació.
- Patrimoni Municipal.
Comissió Informativa Permanent de Benestar:
Titular: Sr. Francisco Alejandro Sotoca Ruiz
Suplent: Sr. Francisco Javier Timón Saura
Matèries a tractar:
- Serveis Socials.
- Majors.
- Habitatge.
- Cooperació.
- Sanitat i Consum (OMIC).
- Cementeris.
Comissió Informativa Permanent de Territori i Sostenibilitat:
Titular: Sr. Javier Raro Gualda
Suplent: Sra. Ana María Quesada Arias
Matèries a tractar:
- Urbanisme.
- Activitats.
- Medi Ambient.
- Mobilitat Urbana.
- Manteniment.
- Aigües.
Comissió Informativa Permanent de Cultura, Educació i Oci:
Titular: Sr. Guillermo Sampedro Ruiz
Suplent: Sr. Roberto Rovira Puente
Matèries a tractar:
- Esports.
- Joventut i Infància.
- Cultura.
- Memòria Històrica i Democràtica.
- Educació.
- Universitat Popular.
- Arxius i Biblioteques.
- Promoció del Valencià.
Comissió Informativa Permanent de Promoció de la Ciutat:
Titular: Sra. Asunción Moll Castelló
Suplent: Sr. Josep Francesc Fernández Carrasco
Matèries a tractar:
- Promoció Econòmica i Industrial.
- Turisme.
- Comerç i Mercats (AFIC).
- Platges.
- Patrimoni Cultural i Industrial.
- Festes.
- Cultura Popular.
- Agermanament.
A més de les Comissions Informatives Permanents es creen les següents Comissions Informatives Especials:
Comissió Informativa Especial sobre la remodelació platges Port de Sagunt, Almardà i Corint.
Comissió Informativa Especial per al seguiment del conveni entre l'Ajuntament i la empresa LAFARGE.
Comissió Informativa Especial sobre Seguiment de la Gestió de l'aigua.
Concepte
En els municipis de més de 5.000 habitants, i en els de menys quan així ho dispose el seu Reglament Orgànic o l'acorde el Ple, existiran, òrgans que tinguen com a objecte l'estudi, informe o consulta dels assumptes que han de ser sotmesos a la decisió del Ple, així com al seguiment de la gestió de l'Alcalde, la Junta de Govern i els regidors amb delegacions.
Composició
Tots els grups polítics integrants de la Corporació tindran dret a participar en aquests òrgans, per mitjà de la presència de regidors pertanyents a aquests. La seua composició s'acomodarà a la proporcionalitat entre els diferents grups polítics representats en la Corporació.
Competències
Emeten dictamen preceptiu excepte cas d'urgència, i no vinculant, dels assumptes que hagen de ser sotmesos a la decisió del Ple i de la Comissió de Govern quan aquesta actue amb competències delegades del Ple. Igualment, informaran aquells assumptes de la competència pròpia de la Junta de Govern i Alcalde que li siguen sotmesos al seu coneixement per expressa decisió d'aquells.
Classes de Comissions Informatives
Les Comissions Informatives, amb caràcter general, seran permanents i coincidiran amb el número i denominació de les grans àrees que s'estructuren els serveis de l'Ajuntament. Seran Comissions Informatives especials, les creades pel Ple per a un assumpte concret, les quals s'extingiran una vegada informat o dictaminat el mateix.
Calendari
Les comissions informatives permanents hauran de realitzar dues sessions ordinàries al mes, una d’elles preferentment el dijous immediatament anterior a la celebració de la Junta de Portaveus i l’altra el dijous de dues setmanes abans; ambdós en el dia i hora que el seu president establisca.
Normativa
Art. 20.1 c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
Arts. 123-127, 134-138 del RD 2568/1986, de 28 de novembre, Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.