MUSICA FICTA i el cor de cambra AD LIBITUM interpreten "Officium Defunctorum", de Tomás Luis de Victoria.
El grup MUSICA FICTA destaca per ser renovadors de la interpretació de la música antiga del país. Des de la seua fundació en 1992, ha realitzat gires i concerts pels més importants festivals nacionals i internacionals. La seua discografia comprén vint-i-dos enregistraments, amb diverses premis, entre ells “Millor disc de Música Renaixentista 2002 CD Compacte” per a Officium Defunctorum de Tomás Luis de Victoria, disc seleccionat per a la Col·lecció de Clàssics del País, del qual s’han venut més de 130.000 exemplars.
Les seues actuacions i interpretacions són múltiples, amb un gran acolliment de la crítica, com la seua versió escènica de la sarsuela de Sebastián Durón Salir el Amor del Mundo al Teatre Arriaga, els tres volums del primer enregistrament mundial de la integral de les Villanescas Espirituales de Francisco Guerrero, el seu enregistrament dels 18 Responsorios de Tinieblas de Tomás Luis de Victoria, el seu treball Músicas Viajeras, la seua Live in Nova York, concert realitzat a l’Hispànic Society de Nova York amb el programa “Columbus: música virregnal americana”, el seu enregistrament del Rèquiem, de Tomás Luis de Victoria, per a commemorar els 25 anys de la fundació del músic, entre moltes altres.
El cor de cambra AD LIBITUM de l’ESCOLA CORAL VEUS JUNTES és considerada una de les agrupacions corals amb més gran projecció dels últims anys, tal com avalen els nombrosos guardons obtinguts en les competicions nacionals més importants.
L’Escola Coral Veus Juntes (Quart de Poblet, València) és un ampli projecte pedagògic que s’ocupa de la formació en el cant coral des de la primerenca edat dels quatre anys. Actualment la formen més de 300 xiquets, joves i adults dividits en sis grups corals. Des que iniciara la seua activitat en 1983 ha oferit més de mil concerts i ha realitzat nombroses gires per Europa i Sud-amèrica.
Ha interpretat un ampli repertori i col·labora sovint amb el Palau de les Arts Reina Sofia de València, on ha estat sota la batuta d’alguns dels més grans directors de l’actualitat, com Lorin Maazel o Ricardo Chailly.
Dirigit pel saguntí Francesc Gamón des de 2007, és el cor de cambra de l’Escola Coral, integrat per joves amb una sòlida formació musical i vocal. Compten en el seu haver amb l’enregistrament del seu primer disc —Essència— i el seu repertori abasta des de la polifonia clàssica fins a les creacions del segle XXI, tant a capela com amb acompanyament instrumental. Ha interpretat El Messies de Händel en versió íntegra en diverses ocasions, així com altres grans obres com La Passió segons Sant Mateu de Bach, Vesperae solennes de Confessore i Requiem de Mozart, el Magnificat de Rutter i el ballet Les Biches de Poulenc. Va debutar com a cor d’òpera en La flauta màgica i ha oferit concerts en importants auditoris i en espais històrics. Ha participat com a agrupació resident en el festival Early Music Morella (2019), sota la direcció de Marco García de Pau, i en l’Acadèmia de Capella de Ministrers.
Ad Libitum compta amb alguns dels premis més importants del panorama nacional, entre els quals destaquen el Gran Premi Nacional de Cant Coral (2017), el primer premi, el segon premi en el Certamen Nacional de Corals Antonio José de Burgos (2015) i l’esment d’honor en el Certamen Internacional d’Havaneres i Polifonia de Torrevella (2016), entre altres.
RAÚL MALLAVIBARRENA, direcció
Raúl Mallavibarrena (Oviedo, 1970) va començar els estudis musicals amb el seu pare Juan Bautista Mallavibarrena.
Especialitzat en el repertori dels segles XV al XVIII, és fundador i director dels grups Musica Ficta i Ensemble Fontegara, així com del segell discogràfic Enchiriadis. Ha dirigit concerts en els principals festivals d’Espanya, Europa, Magreb, Orient Mitjà, Sud-amèrica, Mèxic, els Estats Units, la Xina i el Japó, amb repertori que va des de la música medieval fins a oratoris de Monteverdi, Händel i Bach, sarsueles barroques, cantates i òperes de Vivaldi, passant pel més ampli repertori renaixentista europeu. El desembre de 2009 va dirigir El Messies de Händel a l’Orquestra Filharmònica de Màlaga. A la tardor de 2013 Dido i Enees, de Purcell. La seua discografia comprén vint discos com a director musical i més de quaranta com a productor.
És convidat regularment a impartir cursos i conferències en universitats (València, Màlaga, Castella-Lleó, Universitat Autònoma de Madrid, Universitat dels Andes-Colòmbia, Cervantino de l’Uruguai) i centres especialitzats, així com col·laboracions per al Teatro Real de Madrid.