Fa ja 12 anys que va començar a caminar Lookingback, projecte que aporta la visió personal d’Andreas Prittwitz sobre la música antiga (Renaixement i Barroc) o romàntica (F.F.Chopin) i el jazz, amb la convivència d’instruments antics i elements moderns, però no per això, transgressors, com la improvisació i la utilització dels instruments de vent com el clarinet i saxòfon. Així es crea una textura completament nova i revolucionària, una tensió no coneguda en la música “seriosa” que sorgix gràcies a l’emoció i al risc que aporta la improvisació, demostrant alhora que en la música no hi ha límits, ni tècnics ni temporals, per a reinventar i personalitzar-la.
Lookingback existix en diverses formacions: des del duo amb Daniel del Pino (piano) fins a la LBO (Lookingback Baroque Orchestra), orquestra de cambra formada per solistes de l’Orquestra Nacional d’Espanya i Orquestra Simfònica de RTVE. Actualment té quatre gravacions: Lookingback “over the Renaissance”, “over The Baroque”, “El Segle d’Or” i “over Chopin”. Andreas Prittwitz ha sigut nominat, junt amb Eduardo Paniagua, Plácido Domingo i Josep Carreres al Premi de Millor Intèrpret de Música Clàssica en els “Premis de la Música” que atorga l’Acadèmia de la Música l’any 2009. El projecte “Lookingback ha rebut en 2015 el Premi Serondaya a la innovació cultural.
Una vegada més, el multi instrumentista alemany Andreas Prittwitz ens porta una nova entrega del seu projecte experimental Lookingback, amb el que busca eliminar les barreres entre la música antiga i l’actual, aplicant instrumentacions modernes i fent ús de la improvisació en obres del repertori més tradicional. En esta ocasió, tornarà la mirada cap al Segle d’Or espanyol a través de la seua particular interpretació. Es tracta del quart disc d’este cicle, després d’haver dedicat altres tres a l’obra del Renaixement, del Barroc i a Chopin. Per primera vegada, Prittwitz farà ús de la veu, de la mà de la soprano Isabel Álvarez. També participen en este treball discogràfic Ramiro Morales, amb l’arxillaüt i la guitarra barroca, Roberto Terròs, al contrabaix i Luis Fernández, el qual té un important pes en la concepció del disc gràcies al seu sintetitzador i que, a més, farà una intervenció vocal en l’última de les peces.
PROGRAMA
AY, QUE ME RÍO DE AMOR – Juan Hidalgo/Salazar y Torres
OJOS, PUES ME DESDEÑÁIS – José Marín/Montemayor
NO PIENSE MENGUILLA – José Marín
ESPERAR, SENTIR, MORIR –Juan Hidalgo/ Fernández de León
AY, QUE SÍ – Juan Hidalgo/Cancionero cortesano (instrumental)
QUIÉN ES AMOR? – Juan Hidalgo/Lope de Vega
AY, AMOR – Juan Hidalgo/Calderón de la Barca
PEINÁNDOSE ESTABA UN OLMO – Juan Hidalgo/Vélez de Guevara
LA NOCHE TENEBROSA – Juan Hidalgo/Vélez de Guevara
JÁCARAS Gaspar Sanz (?) (instrumental)
SÉ QUE ME MUERO DE AMOR – Lully/Moliére
TROMPICÁBALAS AMOR – Juan Hidalgo / Luis Vélez de Guevara
LA CHACONA – Arañés / Cervantes
LOOKINGBACK
Ramiro Morales (llaüt i guitarra barroca)
Roberto Terrón (contrabaix)
Luis Fernández (teclat electrònic i piano)
Isabel Álvarez (soprano)
Andreas Prittwitz (vent)